۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

چگونه مي توان فهميد وزارت اطلاعات روي موبايل ما شنود دارد؟

مي خواهم در اين پست از چگونگي شنود از طريق موبايل نكاتي را براي دوستان شرح دهم
اولا لازم مي دانم بگويم كه يك اشتباهي راجع به تجهيزات شنود نوكيا رخ داده به اين صورت كه اكثر مردم بر اين باورند كه فقط گوشي هاي نوكيا براي حكومت قابليت شنود را فراهم مي كند درحالي كه اينگونه نيست و تجهيزاتي كه نوكيا به دولت ايران فروخته تجهيزات شنودي هستند كه روي bts ها نصب مي شوند وخود مانند يك سلول در شبكه عمل مي كنند پس يادتان باشد اگر از گوشي غير از نوكيا استفاده مي كنيد فكر نكنيد در امان هستيد حالا چگونه بفهميم كه روي موبايل ما شنود هست يا خير لازم است باز توضيح دهم كه ما دو نوع شنود داريم شنود وابسته به مكالمه ياdepend of call (يعني به محض شروع مكالمه شمابه طور اتوماتيك ارتباط شما ضبط شده وبعدا مورد استفاده قرار مي گيرد)و مورد دوم مورد call less اين شنود بدين صورت است كه گوشي شما هميشه و همه جا به صورت يك ميكروفن براي دوستان وزارت اطلاعات كار مي كند حتي زماني كه گوشي شما خاموش است اما چگونه مي توان پي برد كه از گوشي ما در حال شنود هستند يا نه؟در مورد شنود اول به اين سادگي ها نمي توان متوجه شد اما در مورد شنود نوع دوم يك سري راهكارهاي ساده وجود دارند كه مي توان از طريق آنها متوجه اين مطلب شد:1-موبايل شما بدون اينكه شما با آن زياد صحبت كنيد دايم باطري خالي مي كند2-در حال تماس با كسي نيستيد اما موبايلتان بر روي دستگاه هاي الكترونيكي به صورت ممتد نويز مي اندازد3-به ناگهاه آنتن گوشي مي رود و دائم شبكه را جستجو مي كند وزماني كه به صورت دستي شبكه را جستجو مي كنيد و اپراتور را انتخاب مي كنيد پيغام forbiden networkرا دريافت مي كنيد4-به ناگهاه گوشي شما به حالت رومينگ مي رود5- زمانيكه به مدت طولاني به موبايل نزديك هستيد سر درد مي گيريد
اين چند حالت ممكن است با هم اتفاق نيافتد اما هركدام از اينها به تنهايي هشداريست براي شما مخصوصا شماره يك و دو اما راه حل اين شنود فقط در آوردن باطري كه باعث حذف از شبكه مي گردد و استفاده نكردن از گوشي

۱۱ نظر:

  1. دوست عزیز مطالب شما به نظر کمی تا خیلی زیاد ساختگی به نظر میرسن.این حرفهارو شما بر چه مبنایی میزنی (که از گوشی خاموش میتوان برای شنود استفاده کرد)؟ آگر مدرک مستندی داری که این مطالب رو ثابت میکنه، لطفاً لینک اونرو در اینجا بگزار که ما بریم چک کنیم.

    پاسخحذف
  2. بله دوست عزیر اصا ساختگی نیست و کاملا عملی است. احتیاجی به توضیح بیشتر نمی بینم فقط بدانید که موبایل هنگامی که باتری آن خارج شده است واقعا خاموش است در حالت های دیگر مثل این هست که سیستم عامل shutdown شده ولی قسمت مخابراتی آن فعال است و می توان با ارسال درستوراتی آنرا کنترل نمود.

    پاسخحذف
  3. در ضمن لینک زیر به این مطلب پرداخته (که اشاره کرده بعضی از گوشی ها قابل برنامه شدن به حال شنود هستن و بستگی به نوع گوشی داره)، پس خواهش میکنم به گسترش شایعات کمک نکرده و مردم را بیش از حد لازم نترسانید (دولت به اندازه کافی از اهرم رعب و وحشت استفاده کرده!):
    http://en.wikipedia.org/wiki/Covert_listening_device

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز چرا، اتفاقاً احتیاج به توضیح بیشتر هست. شما حتماً مطالب خود را بر پایه مطالب تخصصی ای نوشته اید؟ لطف کنید لینک این مطالب رو اینجا بنوبسید (اگر از سایت اینترنتی گرفته اید)، و یا اگر این مطالب رو بصورت پی دی اف در این سایت بگذارید که ما بنونیم اونهارو مطالعه کنیم.

    با تشکر

    پاسخحذف
  5. دوستان، دولت نمیتونه این همه گوشی رو به سادگی شنود کنه، میتونن مکالمات رو ضبط کنن، و بعدا استفاده کنن، یا برای کلمات کلیدی به طور اتوماتیک مکالمات رو بخت بررسی بزارن. اینا انقدر آدم با سواد ندارن، بنابر این زیاد نترسید. آما کاری که میتونن بکنن اینه که موقعیت گوشی شما رو میتونن ضبط کنن که اونم با دقتی در حدود 50000 متر تا 50 متره، بنابراین هروقت گفتن فلان جا بودید میتونید بزنید زیرش و بگید مثلا 3 تا خیابون اونور تر بودید. خاموش کردن یا آفلاین کردن گوشی این امکان رو هم ازشون میگیره.
    در آخر هم میگم که برای شنود در حالت بدون مکالمه حتما باید یه نرم افزار مناسب گوشیتون ریخه باشن روی گوشی، که کار غیر ممکنیه تقریبا، مگر در موارد خیلی خاص و برای گوشی های خاص.

    پس نترسیم، این دولت ذلیل مثل روزای آخر شاه داره رفتار میکنه ، فقط خیلی خشن تر و وحشیانه تر، ایشالا یه روز همشون توی دادگاه میبینیم. به امید خدا.

    پاسخحذف
  6. آقای پیمان،

    زمان شاه من بچه بودم ولی یادمه مردم میگفتن: دیوارها موش داره، موش هم گوش داره! به همین خاطر هم خفقان حاکم بود و مردم جرات نداشتن حرفی بزنن.

    فرق الان با اون زمان در همینه که مردم باکی از حرف زدن ندارن. ولی حالا رژیم میخواد اینرو از مردم بگیره و به همین خاطر هم دروغهایی این چنینی در بین مردم انداختن (که گوشی خاموش هم میشه برای شنود استفاده بشه!).

    واگر اجازه بدیم مارو از سیاه و سفید بترسونن، اونوقت رژیم به هدفش رسیده. پس خواهش من از همگی اینه که بیایید کمک کنید با اطلاع رسانی درست جلوی این پخش این دروغهارو بگیریم...

    پاسخحذف
  7. مطالب بالا کاملا" صحیح می باشد "البته به مخابرات ایران کار ندارم که این کار را می کند یا نه ؟ " حتی ممکن است با رسیدن یک اس ام اس از طرف دوست شماامکان شنود از طرف فرد فرستنده بروی موبایل شما امکان پذیر گردد بدون منوجه شدن شما و یا بصدا در آمدن زنگ موبایل ، درصورت نیاز و یا تمایل به اطلاعات بیشتر و نیز چگونه بتوانید موبایل خود را در مقابل شنود های احتمالی و یا خطر شنود یا ردیابی و خواندن و گرفتن اس ام اس هایتان محافظت کنید لطفا" آدرس ایمیل خود را در اینجا بگذارید تا اطلاعات کامل برایتان ارسال شود .

    پاسخحذف
  8. مطالب گفته شده تا یه حدی درسته.
    یعنی زمانی که گوشی خاموشه سیستم موقعیت یاب اون گوشی هنوز در حال فعالیته و مخابرات میتونه محدوده حضور اون گوشی رو شناسایی کنه.ولی هیچ گوشی نمیتونه نقش یه میکروفن رو بازی کنه .این زمانی اتفاق میافته که شما تمام قوانین الکترونیک رو رد کنین.
    سویچ میکروفن در موبایل یه سویچ دستی نه اتوماتیک که بشه از راه دور کنترلش کرد.
    در مورد جواب یکی از دوستان باید بگم که بله مخابرات میتونه سیستم رو واسه یک سری کلمات فعال کنه. مثلا با گفتن احمدی نژاد سیستم ضبط فعال میشه

    پاسخحذف
  9. کلیه موبایلها داری یک سیستم عامل بوده که براحتی میتوان آنرا با یک برنامه در حد چند کیلو بایت هک کرد ، دوست عزیز در نرم افزار خود انتخاب Auto Answer را پیدا کن و آنرا امتحان کن ، حال سیستم بصورت زیر عمل میکند یک اس ام اس دریافت میکنید آنرا میخوانید ، برنامه هک فعال میشود ، باشماره شما تماس گرفته میشود موبایل شما زنگ نمیخورد ولی موبایل شما بصورت خودکار تماس را برقرار میکند و اینجا است که موبایل شما بصورت یک میکروفن عمل میکند و پس از پایان شنود لاگ تماسهای شما بصورت خودکار پاک میشود

    پاسخحذف
  10. edavoodian@gmail.com
    این اتفاقات برای من در ایران روخ داده و مکالمه من رو تمام گوش میداند حتی تمام کارهای با موبایلم میکردن میدانستن و فقط سوالی دارم میخواستم برام بیشتر توضیح بدهید روش اول و دوم رو چگونه بهتر متوجه بشوم هنوز موبایلم رو گوش نمیدهند سوالی دیگر موبایل من تماس نمیگرفتم ولی چطور بگم خود به خود صدایی بلندگو بود که صبحت میکردند مثل الوو مرکز لطفا کمکم کنید برایم در این موضوع توضیح دهید

    پاسخحذف